Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

středa 5. listopadu 2014

Jak (ne)natočit dobrý trailer (The Newsroom, season 2)

Taky máte osobní problém s velkou částí filmových trailerů, které se na nás valí? Chápu, majít to filmaři těžké: musí nám ukázat dost na to, aby nás zaujali a my si koupili lístek do kina nebo se podívali na seriál, ale zase nesmí ukázat příliš moc a zkazit tak všechna překvapení.



V minulém příspěvku jsem tu pomlouvala trailer na Avengers: Age of Ultron, respektive lamentovala jsem nad možností, že by snad výsledný film mohl mít stejnou atmosféru jako trailer (která by mi k Avengerům neseděla). To mě přivádí k prvnímu průšvihu u trailerů: upoutávka, která neodpovídá samotnému filmu. Samozřejmě to bývá hlavně případ filmů, které na první sestříhaný pohled vypadají celkem slušně, ale až v kině zjistíte, že  jste právě vyhodili peníze za béčkový nebo céčkový snímek. (To se mi stalo třeba u nejnovější verze Třech mušketýrů - podle traileru to vážně nevypadalo, že filmaři budou tak moc mimo, až na konci zboří střechu katedrály Notre Dame vzducholodí!)

Druhá velká kategorie průšvihů je pak podle mě zastoupena případem, při němž nám v traileru ukážou až moc velké množství dobrých scén - takže při sledování samotného filmu pak nejste ničím překvapeni. Můžete rovnou seděl a odšrtávat si dialogy a obrazy, které by byly opravdu super, kdybyste už o nich předem nevěděli. To bývá případ upoutávek na seriály, ale čím dál tím častěji se to stává i u filmových trailerů. Přesně tenhle pocit jsem bohužel měla v kině při The Dark Knight Rises (např. tento trailer). (Ale uznávám, že kdybych se na ten film těšila o trochu míň a neviděla všechny ty trailery několikrát, tak bych tenhle problém neměla.)

Zkusme to jinak
Proč o tom píšu? Narazila jsem na trailer, který mě opravdu zaujal. Konkrétně jde o trailer na druhou sezónu seriálu The Newsroom, o kterém jsem tu také před časem psala článek. V tomhle traileru nepadne jediné slovo a není ukázána jediná scéna ze samotného seriálu: hlavní hrdinové jsou na poušti, symbolicky se zde promítají jejich hlavní atributy a problémy a hraje sugestivní song Can´t Pretend od Toma Odella. Nezjistíte, o co přesně v sérii půjde. Za to získáte poměrně slušný dojem o atmosféře série, a pokud znáte zápletky z přechozí série, můžete si dost domyslet i o (vztahové) kostře děje. 
(Na trailer se můžete podívat, i když seriál nesledujete - žádné spoilery, žádné velké nejasnosti.)

Samozřejmě je mi jasné, že takovýto experiment si může dovolit jenom televize u druhé sezóny seriálu s velkou sledovaností. Do kina byste na něco takového moc lidí nepřitáhli: tenhle styl traileru není moc dobrou reklamou. Na druhou stranu, u seriálu je to mnohem lepší cesta, než ukázat pro potřeby upoutávky všechny zásadní scény, jak se to většinou děje.
Takže se přimlouvám za víc takových videí! A za světový mír. Amen.

 
 Zdroj obrázku: http://movieab.com/


Žádné komentáře:

Okomentovat