Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

pondělí 29. prosince 2014

Francouzský film podle Malého prince už příští podzim v kinech

Máte rádi knížku Malý princ od Saint-Exupéryho? Kdo by neměl! Tenhle kouzelný příběh teď dostane svoji filmovou verzi v podobě animovaného snímku, který má přijít do kin na podzim roku 2015. A trailer vypadá roztomile, jinak se to snad nedá říct.


Pokud chápu děj správně (trailer je ve francouzštině), hlavní postavou bude malá dívka, která se pořád jenom učí a vůbec se chová dost racionálně. Pak se ale seznámí se starším mužem ze sousedství, letcem, který jí začně vyprávět svůj příběh a poví jí o svém setkání s malým princem. Nejspíš tak ve filmu budou dvě roviny: příběh malého prince (možná i s ponechanými původními replikami, jak se zdá z traileru), a příběh malé holčičky, která objevuje svět fantazie.

Podívejte se na trailer a neděste se francoužštiny, pokud ji neovládáte: zápletka je jasná už podle obrazu.


Doufám, že Malý princ dorazí i do našich kin! Vizuální stránka se mi líbí, je klasicky pohádková: velké dětské oči, které v nás automaticky vyvolávají emoce, roztomilé barevné prostředí, fantastické scenérie... Zápletka nebude nijak zvlášť originální, ale jde o Malého prince, takže koho to zajímá...?

Pokud jde o francouzštinu,  u tohoto příběhu je leda výhodou - v ní všechny ty krásné věty zní ještě nádherněji a jemněji! Aspoň mně to tak připadá. Když se v traileru poprvé objeví Malý princ a řekne: Écris-moi un mouton! (Namaluj mi beránka!), hned bych se dala do kreslení. 
 Vlastně jsem hrdým vlastníkem francouzské verze téhle nádherné knížky - přivezla jsem si ji z dovolené v Paříži. Řekla bych, že knihkupci musí být ze všech těch turistů, kteří pátrají po Malém princi, dost otrávení...

Už se těším do kina na dobrodružství malého prince (a malé hnědooké princezny). Snad mě čeští distributoři nezklamou a snímek do kin pustí.



4 komentáře:

  1. Podle ukázky to skutečně vypadá velmi lákavě, těším se!

    OdpovědětVymazat
  2. Viděla jsem divadelní hru, v níž hrála D. Kolářová a pak jeden pro mě neznámý herec - první část byla o matce A. Exupéryho a druhá část byl Malý princ - velmi mě překvapilo, že zvládli příběh přehrát/převyprávět za 45minut! Ale bylo to moc příjemné. Pamatuji si, že jsem při čtení plakala, tak jsem si vzala kapesníčky, naštěstí jsem je při představení nepotřebovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, nebyla jsi na tom představení ve Viole? Slyšela jsem o tom. Čtení Malého prince mě taky vždycky dojme :)

      Vymazat