Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

sobota 14. března 2015

Originální pražské kavárny. Kam v Praze zajít?

Kam v Praze zajít na dobrou kávu, aniž byste museli skončit v jednom z řetězců typu Starbucks nebo Costa Coffee? Tady je 6 ověřených tipů na výborné kafe v příjemném prostředí.





1. Cup and Spoon

Milá kavárna v Karlíně. Poslední dobou mě v ní nepotkáte - scházela jsem se tam s kamarádkami, které měly tuhle část Prahy po ruce. V Cup and Spoon dostanete tu nejlepší kávu a skvělé zákusky; kavárna je to spíš menší (jedna místnost, pár stolků), ale působí prostorným dojmem a určitě se tam budete cítit skvěle.


2. Friends Coffee House

Tuhle kavárnu jsem objevila nedávno při svých toulkách v rámci projektu Knihoběžník a úplně jsem se do ní zamilovala. Dostanete se do ní nenápadným vchodem z Palackého ulice u Václavského náměstí. Můžete si vybrat ze sezení ve třech místnostech, které jsou odstupňované i náladou. Zimní zahrada nabízí klasické stoly, u kterých se dá i dobře psát, další dvě jsou víc útulné, příjemnější na delší posezení, také s několika stoly s hlubokými křesly. V zadní místnosti (říkají jí "krbový pokoj") je také velká knihovna s českými i cizojazyčnými knihami, mezi kterými si určitě vyberete.


3. Cafedu

Jak už název napovídá, Cafedu je studovno-kavárna ideální pro studenty - ale nejen pro ně. Přízemí je pojaté spíš jako kavárna: jsou tu velké stoly jako stvořené pro studium nebo jinou práci, ale i pohodlná křesla a sedačky. Obsluha je vždy a za všech okolností velmi milá. Většina zákazníků si sem chodí sednout na několik hodin třeba jenom s jedním kafem - a všem je to jedno. Tím je ale také dáno, že je většinou hodně plná: hodně lidí si proto místo dopředu rezervuje.
V patře je pak druhá místnost, nonstop studovna, do které si můžete po placené registraci jít sednout, pokud potřebujete úplný klid na práci.


4. EMA espresso bar

Kavárna u Florence. Jejich kávu miluju, ale není to na moc dlouhé sezení. Prostory mají jednoduše pojaté, míst na sezení tu moc není: opravdu jde spíš o "kávu na stojáka", jak píšou na svých webovkách. Takový trochu studený styl, nebo jsem možná až moc ujetá na útulné kavárničky s křesílky a starým nábytkem. Ale kávu mají dokonalou, takže ideální na to, odnést si ji třeba do práce.


5. Cukrárna Alchymista

Kdybych to neměla na Letnou tak zatraceně daleko, jsem v téhle kavárně pořád. Jenže dostat se tam je pro mě celkem výlet, takže jsem v Alchymistovi byla jenom jednou. Ale je to nádherná kavárna. Má dvě místnosti, které vypadají, jako kdybyste si šli dát kafe do antiku. Také tam najdete pěknou knihovnu, koutek pro děti - a zahradu, ve které je možné sedět. Pokud tedy hledáte místo s pořádnou atmosférou, určitě doporučuju vyrazit do ulice Jana Zajíce. Kávu dělají skvělou a navíc bodují výbornými dortíky.


6. Čekárna

Tenhle podnik je mým dalším novým objevem. Kávu připravovanou baristy z Čekárny jsem obdivovala už na Literárním festivalu, možná je znáte z farmářských trhů. Musela jsem vyrazit i do kamenné kavárny pod Vyšehradem - a nezklamala. Výborná káva a příjemné prostředí, jehož součástí je i zahrada. Skvělé místo pro všechny kávové maniaky.



A jaké pražské kavárny navštěvujete vy? Upravili byste můj seznam jedinečných kaváren?


Zdroje obrázků:
https://bowtalks.wordpress.com/2013/03/02/coffee-time-14/
https://www.facebook.com/kavarnacupandspoon
 http://milujikavu.cz/
http://www.cafedu.cz/wp-content/uploads/2013/09/cafedu-02_big.jpg
http://www.earch.cz/cs/architektura/ema-espresso-bar
http://www.pragmoon.cz/podnik/kavarna-alchymista-4258
http://kavarnacekarna.cz/event/karolina-posinger-sansony/

4 komentáře:

  1. Já jsem spíš na čajovny, nechystáš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím přiznat, že do čajoven moc nechodím... Jsem typický kafař :D Mám zkušenost s Džaudím na I.P.Pavlova, ta je skvělá :)

      Vymazat
  2. Vypadají suprově, určitě jich pár zkusím! Akorát jsem zjistila, že se mi v kavárně vlastně moc dobře nečte (ten hluk a zajímavé hovory kolem mě rozptylují), ale dobře se tam pracuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi hluk vadí a nechodím do kaváren moc číst, leda když se snažím vyplnit nějakou časovou mezeru. Spíš se tam scházím s kamarády, na to jsou ideální :) A k té práci - zjistila jsem, že když potřebuju s něčím pohnout, tak jsou úplně nejlepší kavárny bez wifi. V jedné takové jsem jednou napsala většinu seminárky :D

      Vymazat