Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

neděle 16. srpna 2015

Stáhněte si Fulghuma a objevte krásu tanga

Některé knihy přelétnete a druhý den už nevíte, co v nich bylo. Jiné zanechávají hlubokou stopu. Knihy Roberta Fulghuma řadím do druhé kategorie: nejen že vždycky neskutečně potěší, ale taky mě znovu přitáhly k tancování. Právě jeho dvě "taneční" knížky si teď můžete na Fughumově webu stáhnout v anglickém originále. 



Robert Fulghum je stálicí v mých knižních preferencích. Jeho díla jsem zařadila mezi klasiky naší rodinné knihovny; s jeho milými příběhy jsem strávila spoustu krásných chvil a dokonce jsem kvůli němu dala šanci i knížce jeho syna Huntera, což se neukázalo jako příliš šťastné rozhodnutí.

V poslední době ale na seznamu mých oblíbených "fulghumovek" trůní jeho "taneční" knihy. Povídkový román Drž mě pevně, miluj mě zlehka mě úplně dostal: podle Fulghumových románů Třetí přání, které jsem nedokázala dočíst, jsem si myslela, že prózu tenhle mistr krátkých povídko-esejů vlastně psát neumí. Tak to jsem se tedy spetla: stala se z ní jedna z nejlepších knih, jaké jsem v posledních několika letech přečetla, a navíc jsem se zamilovala i do divadelní hry, kterou podle ní hrají v Městských divadlech pražských. Vypráví několik prolínajících se příběhů, které se točí okolo tančírny tanga Century. 

Druhá "taneční" kniha, Vzpomínky na jedno dobrodružství, je už víc v typicky fulghumovském povídko-esejistickém stylu. Skládá se z krátkých příběhů a zamyšlení, které posbíral během svého pobytu v Argentině, kde se v tamní taneční škole učil tango. Protože kde jinde se učit argentinské tango než v Argentině, že jo? To dá rozum. Stejně tak dá rozum, že si rovnou vyzkoušíte i provazochodectví, když k tomu máte příležitost, nebo nasednete na loď, která obepluje Jižní Ameriku (a tak trochu ztroskotá). Prostě svět podle Fulghuma. A je to lákavý svět, který na vás neustále křičí, abyste si ho užívali a plnili si svoje sny a prostě do všeho šli naplno. 
(Tak mě tím nakazil, že jsem se hned po přečtení přihlásila na kurz latinsko-amerických tanců. Jedno z nejlepších rozhodnutí mého minulého roku. Ať žije Fulghum!)

Obě tyto knihy očividně vyšly jenom v češtině, takže na oficiálních webu Roberta Fulghuma si jejich anglický originál můžete zadarmo stáhnout, i s nádhernými ilustracemi od jeho ženy, malířky Willow Bader. Třeba vás taky inspirují k něčemu novému, nebo naopak k znovuobjevení staré záliby; anebo si s nimi můžete prostě užít krásný večer. 
Za pozitivní účinky těchto knih ručím. 


 


Žádné komentáře:

Okomentovat