Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

pátek 1. ledna 2021

2020: Rok, kdy...

  


Co do knih je to rok, kdy jsem:

  • ... zase začala víc číst. Nebo spíš "víc", něco ke 20 knihám ročně, takže žádný zázrak. Ale i to je pro mě teď úspěch, ke kterému jsem se dohrabala díky času získanému karanténami (hlavně tomu ušetřenému na dojíždění).
 
  • ... přečetla skoro všechno od Zibury. Moc mě to baví, nejvíc cestopisy ze vzdálenějších míst (Čína), nejmíň mě zatím vzala evropská knížka (je to pro mě až moc "jo, to jsem tak nějak tušila, že to tam takhle chodí"). Za mě ideální čtení pro časy, kdy se moc cestovat nedá a kdy se chcete pobavit.
 
  • ... přečetla dobré "oborové věci" - zajímavou Faktomluvu od Roslingů, a pak ještě zajímavější Slepé skvrny od Prokopa. Ta druhá mi tu první trochu revidovala (a podložila mi můj dojem, že jsou autoři Faktomluvy trochu moc sluníčka a že ta fakta používají trochu, ehm, kreativně). Oboje nicméně doporučuji, Slepé skvrny by měla být povinná četba na občance.
 
  • ... objevila Witchera. Nejdřív seriál, ze kterého jsem ale byla tak zmatená, že jsem v půlce začala číst knihu, abych tomu přišla na kloub. (Všechny ty časové linie v seriálu, no, to jste v Netlixu trochu přehnali, ne?) Ale jsem ráda, že mě seriál donutil knihy otevřít. Přečetla jsem zatím první dvě, ale baví mě to moc - skvěle propracované postavy, prostředí i příběh. Jednoznačně jedna z těch lepších fantasy.
 
  • ... koupila čtečku, takže se moje čtení stalo mnohem pohodlnějším.
 

A z hlediska filmů nebo seriálů je to rok, kdy jsem...

  • ... pořídila Netflix. Ajajaj.
 
  • ... viděla hodně dílů Lucifera. Fakt super. Ale už by ten seriál měli ukončit, začíná to být moc natahovaný.
 
  • ... viděla první sérii Discovery of Witches. Zkoušela jsem i knihy, ale přijdou mi hodně slabé - nepříliš dobře napsaná červená knihovna. Takže jedna z mála sérií, která má lepší filmovou verzi, než je předloha, taky díky skvělému obsazení a kulisám Oxfordu nebo francouzského venkova. Už za pár dní začíná druhá série! 
 
  • ... na konci roku stihla na Netflixu Bridgerton. To už je ale hodně guilty pleasure a když jsem zjistila, podle jaké knižní série je to natočené (respektive jak vypadají její knižní obálky), málem jsem dostala infarkt. No nic, špatné to nebylo.
 
Tak do roku 2021 aspoň pár dobrých knih a seriálů, které nás nezklamou!
 

2 komentáře:

  1. Hezké shrnutí :) O Luciferovi bychom se ještě měly pobavit a jak tak vidím, tak také o těch Bridgertonových. Zvažovala jsem, že se na to podívám, ale asi to nakonec neklapne..... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Lucifer je super seriál, ale máš pravdu, že postupně ho začali moc natahovat. Hlavně třetí sérii. Pokud tě náhodou baví i počítačové hry, z Witchera doporučuji třetí hru The Witcher 3: Wild Hunt, jde o výborné pokračování knižní série. :)

    OdpovědětVymazat